13 April 2019

[9 AKTIVITI HUJUNG MINGGU YANG BERMANFAAT... NO.9 TU PALING SIMPLE TAPI SWEET.]



Masa berlalu begitu pantas. Rasa macam tak cukup masa je nak luangkan 'quality time' bersama keluarga especially time cuti hujung minggu.
.
Apa? tak tahu apa nak buat dengan famili setiap weekend?
.
Mari saya kongsikan 9 aktiviti yang simple tapi sweet yang anda boleh lakukan bersama anak-anak sepanjang hujung minggu.
.
.
.
Nak tahu apa 'quality time' yang boleh diluang bersama keluarga pada hujung minggu tu..?
.
.
.
1. Berjalan-jalan bersama keluarga ke taman permainan, berjongging atau berbasikal. Jika time bersukan tu, sekali sekala ajarlah anak-anak permainan tradisional.
.
2. Melawat tempat menarik dalam negeri. Mesti anda terkejut bila mendapati ada banyak tempat pelancongan dan peranginan menarik di dalam negeri yang masih belum dijelajahi. Taip aje 'tempat menarik di Selangor' di ruangan carian gugel dan anda pasti teruja..!
.
3. Pergi ke perpustakaan awam. Ataupun pergi ke kedai buku dan belikan buku novel atau buku ilmiah untuk bacaan di hujung minggu.
.




.
4. Menghantar anak mengikuti kelas bakat mingguan seperti kelas tarian, kelas vokal, kelas teater, kelas doodle, kelas khat atau seumpamanya.
.
5. Menolong ibu bapa di rumah ataupun membantu datuk dan nenek di kampung. Selain tambah pahala, dapatlah tambah skil kemahiran membasuh, memasak bekebun, bertukang dan mengemas rumah..!
.
6. Menonton bersama keluarga. Apabila menonton filem ataupun televisyen bersama, bincang dengan anak-anak moral dan pengajaran daripada kisah tersebut serta iklan-iklan seperti pesanan khidmat masyarakat yang disiarkan.
.



.
7. Bersedekah. Perbanyakkan sedekah dan ringankan tangan untuk memasukkan duit ke dalam tabung derma di kedai, masjid atau surau walaupun
serendah sepuluh sen.
.
8. Membuat kerja amal. Membasuh sejadah dan telekung di surau stesen minyak atau shopping complex juga satu usaha yang murni. Melawat rumah warga emas bersama rakan juga boleh menjadi aktiviti menarik dan bermanfaat di hujung minggu.
.



9. Dan yang terakhir.. Membuat deco dan menghias rumah dengan koleksi Frame Khat Deco yang sangat sweet daripada kami.
.
Untuk info lanjut dan katalog gambar, klik: https://hi.jomwasap.my/SweetKhatDeco

Selamat berhujung minggu..! 😊😊😄




















No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...